Vzduchový filter pre váš motocykel
Objednajte si motocyklové Vzduchový filter za nízke ceny
Vzduchový filter pre Top značky motocyklov
Vzduchový filter: Bestsellery pre motocykle v našom katalógu
Tieto produkty sú najpredávanejšie z katalógu Vzduchový filter. Najširší výber produktov najlepších značiek vám pomôže pri výbere Vzduchový filter za znížené ceny a zaručí vám dokonalú kompatibilitu do vášho motocyklu.
Motocyklové vzduchové filtre čistia vzduch, ktorý prúdi do motora. Bráni malým abrazívnym časticiam, aby sa dostali do pohonnej jednotky, čím znižujú riziko jej predčasného opotrebenia.
Druhy motocyklových vzduchových filtrov
Podľa materiálu:
- Papier. Obvykle sú lacné. Nie sú vhodné pre vozidlá, ktoré sa často používajú na prašných cestách. Životnosť sa líši podľa modelu motocykla. Napríklad pri niektorých motocykloch je to 5,000 – 8,000 km, a u iných až do 24,000 km. Každých 6,000 – 8,000 km sa odporúča skontrolovať diely a podľa potreby ich vymeniť.
- Pena. Sú schopné zachytiť veľké množstvo nečistôt. Najčastejšie ich majú motocykle, ktoré jazdia vo veľmi prašnom prostredí. Súčiastky tohto typu si vyžadujú čistenie a impregnáciu pomocou špeciálneho oleja. Intervaly údržby sú uvedené v manuáli vozidla a väčšinou je ich hodnota 2,000 až 10,000 km. Výrobcovia motocyklov s týmito súčiastkami obvykle neuvádzajú konkrétne intervaly výmeny, ale odporúčajú kontrolovať integritu peny pri každom čistení filtra. Ak sa pretrhne, je potrebné okamžite inštalovať novú súčiastku.
- Plisovaná netkaná látka. Tiež známa ako filter s vysokým prietokom. Často sa používajú pri tuningu motocyklov, pretože dokážu zlepšiť dynamiku. Impregnujú sa pomocou špeciálnych roztokov. Ich údržbu sa odporúča vykonať každých 4,000 – 5,000 km. Celkovo tieto motocyklové vzduchové filtre vydržia až do 250,000 km.
Zlyhania: ich príčiny a príznaky
- Upchatie. Je to nevyhnutná súčasť príliš dlhého používania súčiastky. Toto zlyhanie môže byť indikované zníženým výkonom motora, najmä pri zrýchľovaní pri stredných otáčkach motora. Navyše, pri rýchlom otočení rukoväte plynu pri voľnobehu motora sa z výfuku môže objaviť čierny dym. Spotreba paliva sa v tomto prípade môže zvýšiť o 10%.
- Roztrhnutý filtračný prvok. Výsledkom je, že do motora sa dostane špina, čo vedie k predčasnému opotrebeniu jeho prvkov – najmä piestov. Bežiaci motor môže vydávať zvuk klepania. Jednou z príčin roztrhnutia sú nedbalé úkony pri údržbe tejto zostavy.
- Znížená kapacita prietoku papierového materiálu. Obvykle sa to deje ako výsledok vniknutia vlhkosti po prejazde cez hlboké kaluže. Ukáže sa to zvýšeným odporom vzduchu, čo vedie k pomalšej reakcii škrtiacej klapky.
Tipy na údržbu a výmenu motocyklových vzduchových filtrov
- Na oplachovanie súčiastok je potrebné použiť špeciálne látky. Nepoužívajte na to benzín ani iné agresívne chemikálie: majú totiž negatívny vplyv na súčiastku.
- Súčiastka sa nesmie inštalovať šikmo, a filtračný prvok musí sedieť čo najtesnejšie.
AUTODOC: iba kvalitné diely pre motocykle
V našom online obchode často ponúkame rôzne akcie. Využite naše výhodné ponuky ešte dnes na nákup motocyklových vzduchových filtrov, a zaplaťte pritom čo najmenej.