Brzdové oblożenie / pakne pre váš motocykel
Objednajte si motocyklové Brzdové oblożenie / pakne za nízke ceny
Brzdové oblożenie / pakne pre Top značky motocyklov
Brzdové oblożenie / pakne: Bestsellery pre motocykle v našom katalógu
Tieto produkty sú najpredávanejšie z katalógu Brzdové oblożenie / pakne. Najširší výber produktov najlepších značiek vám pomôže pri výbere Brzdové oblożenie / pakne za znížené ceny a zaručí vám dokonalú kompatibilitu do vášho motocyklu.
Motocyklové brzdové platničky sú súčasťou systému, ktorý je zodpovedný za zastavenie vozidla. Sú to dosky, na ktorých je trecie obloženie. Keď sú tlačené oproti brzdovým kotúčom, vytvára sa tu trenie, ktoré je potrebné na spomalenie rotácie kolies.
Druhy motocyklových brzdových platničiek
Podľa miesta montáže:
- Predné. Ich životnosť je asi 15,000 – 20,000 km.
- Zadné. Ak nie sú vystavené veľkej záťaži, správne môžu fungovať viac ako 20,000 km.
Podľa hlavného materiálu:
- Kov. Veľmi dobre vydržia aj vysokú teplotu a pomáhajú pri čistení kotúčov. Sú relatívne lacné a majú výbornú vlastnosť odvádzania tepla. Trecie obloženie môže obsahovať grafitové, živicové, keramické a iné komponenty.
- Karbón. Sú vytvorené hlavne pre motoršport. Sú typické veľkou účinnosťou. Aby fungovali správne, musia sa rozohriať. Môžu sa použiť iba s karbónovými brzdovými kotúčmi.
Mnoho výrobcov delí všetky súčiastky na niekoľko skupín podľa maximálnej (povolenej) teploty:
- Do 400 °C. Obvykle majú čiernu farbu. Sú vhodné na dennú, nie veľmi rýchlu jazdu v mestskom prostredí.
- Menej ako 650 °C. Najčastejšie sú zelené. Sú určené pre tých, ktorí preferujú dynamický štýl jazdy.
- Nie viac ako 750 °C. Sú určené pre športové a terénne motocykle. V prvom prípade sú červené alebo zlaté, a v druhom prípade sú žlté, svetlomodré alebo tmavomodré.
- Do 1000 °C. Profesionálne motocyklové brzdové platničky pre pretekárov. Obvykle sú oranžové.
Niektorí výrobcovia uvádzajú aj koeficient trenia. Čím je vyšší, tým vyššia je účinnosť brzdenia. Tento parameter môže byť nasledovný:
- C (0.15);
- D (0.15–0.25);
- E (0.35–0.45);
- G (0.45–0.55);
- H (viac ako 0.55).
Zlyhania a ich príčiny
- Kriticky zredukovaná hrúbka. Prvým príznakom je škrípavý zvuk z brzdových platničiek. Najpravdepodobnejšou príčinou je používanie súčiastok aj po konci ich životnosti.
- Nerovnomerné opotrebenie. Deje sa ako výsledok poškodených valcov. Samotné zlyhanie sa prejaví zníženou účinnosťou brzdenia.
Tipy na údržbu a výmenu motocyklových brzdových platničiek
- Súčiastky vymeňte, ak je ich hrúbka menšia ako 2 mm. V manuáli motocykla by ste mali nájsť presnejšie hodnoty. Navyše, ak budete zo zostavy počuť hocijaký zvláštny zvuk, ktorý nie je bežný, môže to byť znakom potrebnej opravy.
- Ak má vozidlo dva predné kotúčové mechanizmy, vymeniť bude potrebné oba sety brzdových platničiek.
- Pri nákupe dielov majte na pamäti, že platničky pre predný a zadný mechanizmus sa od seba líšia. Zohľadnite aj fakt, že medzi sebou nie sú vymeniteľné.
- V rámci inštalácie nových dielov je potrebné ich pevne zafixovať a zabehnúť. K tomu niekoľkokrát za sebou zatlačte páčku brzdy: takto sa systém rýchlo vráti do plne funkčného stavu.
AUTODOC: iba kvalitné diely pre motocykle
V našom online obchode si môžete kúpiť motocyklové brzdové platničky najvyššej kvality. Všetky produkty ponúkané v AUTODOC katalógu sú v ponuke za dostupné ceny, a to najmä počas akcií. Objednajte si online iba za niekoľko minút a kúpte si tie najlepšie veci pre váš motocykel.